Ga naar inhoud

copyright en geestelijk eigendom

Aanbevolen berichten

In principe is alle informatie op dit forum openbaar. Voor het RlC deel moet je je weliswaar registreren, maar ik kan niet controleren of de persoon die zich aanmeldt ook werkelijk is wie hij/zij beweert dat hij is. Theoretisch is het dus mogelijk dat iemand materiaal van dit forum gebruikt voor een eigen boek, zonder dat we weten onder welke naam hij zich hier heeft aangemeld.

Het doel van dit forum is dat je met elkaar slimmer bent. Je kunt elkaar prikkelen, bevragen, aanvullen etc. Het zou leuk zijn als we hierdoor stappen kunnen zetten in het onderzoek. Wat lastig is, is dat je daarmee je geestelijk eigendom verlegd. Het onderzoek is dan van ons samen geworden, ook al ben je misschien wel de initiatiefnemer.

Ik heb geen idee hoe je hier goed mee om moet gaan. Misschien is het slim om te doen wat Templar deed, gewoon vermelden dat je bezig bent met een boek over dat onderwerp. Dan kunnen we allemaal vrijelijk helpen met het onderzoek, Templar kan zijn vragen stellen en we weten dat hij ons forum ooit wel een keer in zijn boek zal vermelden (met dank aan...). 

Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
29 minuten geleden, Seshat zei:

In principe is alle informatie op dit forum openbaar. Voor het RlC deel moet je je weliswaar registreren, maar ik kan niet controleren of de persoon die zich aanmeldt ook werkelijk is wie hij/zij beweert dat hij is. Theoretisch is het dus mogelijk dat iemand materiaal van dit forum gebruikt voor een eigen boek, zonder dat we weten onder welke naam hij zich hier heeft aangemeld.

Het doel van dit forum is dat je met elkaar slimmer bent. Je kunt elkaar prikkelen, bevragen, aanvullen etc. Het zou leuk zijn als we hierdoor stappen kunnen zetten in het onderzoek. Wat lastig is, is dat je daarmee je geestelijk eigendom verlegd. Het onderzoek is dan van ons samen geworden, ook al ben je misschien wel de initiatiefnemer.

Ik heb geen idee hoe je hier goed mee om moet gaan. Misschien is het slim om te doen wat Templar deed, gewoon vermelden dat je bezig bent met een boek over dat onderwerp. Dan kunnen we allemaal vrijelijk helpen met het onderzoek, Templar kan zijn vragen stellen en we weten dat hij ons forum ooit wel een keer in zijn boek zal vermelden (met dank aan...). 

Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. 

Dank Seshat; hier sluit ik me dan ook graag bij aan. En wees gerust, dit forum, zowel als het voorgaande, zal zeker een vermelding op ereplaats krijgen, mocht er ooit een boek verschijnen. Zeer waardevol om met gelijkgestemden te kunnen onderzoeken en bediscussieren; dit leidt bij mij altijd tot hernieuwde prikkels en voorkomen van tunnelvisie.

Ben zelf een groot voorstander van uitwisselen van informatie; alleen op deze wijze kunnen wij elkander helpen verder geraken; precies zoals je aangeeft ook. En tevens zelf nieuwe inzichten bekomen. Terughoudendheid met informatie delen maak ik me helaas soms ook schuldig aan, jammerlijk door schade wijzer geworden.

Vind het zelf nimmer een probleem om bij publicatie de 'eer van onderzoek en resultaat' te delen; ere wie ere toekomt. Zolang dit maar op eerlijke wijze plaatsvindt!

Link naar bericht
Delen op andere sites