Ga naar inhoud

Fatima, het vaticaan en het derde geheim

Aanbevolen berichten

https://www.mysterieuzewereld.nl/portugal-fatima-het-vaticaan-en-het-derde-geheim/

Een complot of samenzwering kon ik niet helemaal uitsluiten toen ik dit verhaal schreef.

Was er sprake van een buitenaards contact en moest dit geheim blijven? Het is één van de weinige plekken waar ik over heb geschreven en die ik nog niet heb bezocht. Maar misschien is het verhaal over het Vaticaan en het derde geheim wel interessanter dan de plek. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Om het juiste idee te krijgen over hetgeen zich afspeelde op 17 oktober 1917 hoeft men slechts de eindeloze reeks van getuigenissen te lezen.

Er bestaan honderden getuigenissen die elkaar bevestigen of versterken en allemaal in dezelfde richting wijzen. Een andere manier om een idee te krijgen over wat er voorviel is aandachtig te kijken naar de mensen op de foto's die allemaal naar iets kijken wat zich voor hun neus afspeelt.  Het is voor een mens niet al te moeilijk om menselijke emoties te herkennen op foto of film. In dit geval is het niet anders. De menigte kijkt omhoog met een zekere verbazing en nieuwsgierigheid. Wat er op de gezichten is af te lezen heeft weinig met religieuze vervoering te maken. Men kijkt niet naar iets Goddelijks of transcendentaal. Nee, men kijkt naar iets met een blik die men ziet bij bezoekers van een museum of zoals men naar een vuurwerk kijkt. Echter de getuigenissen zelf laten niets aan de verbeelding te wensen over. Met name die van mensen die die dag in oktober hadden besloten niet naar Fatima te gaan maar wel in de buurt van het plaatsje woonden. Van een afstand van ongeveer 18 kilometer werden eensluidende getuigenissen opgetekend uit monden van bewoners. Men zag iets lichtgevend met felle kleuren door de lucht bewegen. In Fatima zelf waren journalisten en wetenschappers aanwezig die vertelden hoe er ruiten van auto's aan diggelen gingen en hoe benzinetanks ontploften. 

Iedereen weet heden ten dage genoeg over de zon om te weten dat deze niet van zijn plaats komt en als dat als zou gebeuren en als zij over de hoofden van de verzamelde menigte in Fatima zou hebben gevlogen dat iedereen om het leven zou zijn gekomen en niet alleen in Fatima. Het denken over het fenomeen als een wonder van de dansende zon is zo volslagen krankzinnig en kinderachtig dat het zelfs niet de moeite waard is om er al te uitgebreid op in te gaan. Wanneer houden we op met denken over onzinnige verklaringen voor een fenomeen dat beter verdient?

De enige plausibele verklaring moet er een zijn die het fenomeen zelf serieus neemt. Op wonderbaarlijke wijze heeft de Katholiek Kerk een rol gekregen in dit alles en heeft zij zich het fenomeen toegeëigend met alle kwade gevolgen van dien.  Wat zich heeft afgespeeld in Fatima heeft vanzelfsprekend helemaal niets met religie, geloof, de kerk of enige van haar doctrines te maken. De kerk is hoofdrolspeelster geworden in een drama dat niet voor haar werd geschreven en dat zij nu bewaakt en koestert alsof het haar eigen kind is. Maar dat is het niet. Het geheim van Fatima behoort de wereld toe en kan niet langer in gijzeling worden gehouden door mannen in paarse jurken in Rome. Als vroeger of later de ware toedracht van het geheim aan het licht komt zal dit het einde betekenen van de Katholieke Kerk. Vergeet het misbruik, vergeet secularisatie in de afgelopen 75 jaar. Het halsstarrig vasthouden aan het niet wereldkundig willen maken van de verklaringen van Zuster Lucia zal de ware ondergang van dit instituut betekenen. De wereld zal zich in verbijstering afvragen wat de machthebbers in Rome in hemelsnaam heeft bezield dit verhaal zo lang binnenskamers te houden. Men zal het instituut en de verantwoordelijke ambtsdragers ter verantwoording roepen en het oordeel zal niet mals zijn.

Alle leugens die het Vaticaan tot op heden heeft gefabriceerd zijn zo grotesk en krankzinnig  dat men zich achter de oren krabt omtrent de geestesgesteldheid  van de welwillende goedgelovigen  die deze verklaringen serieus nemen. 

Nu het einde nadert voor Joseph Ratzinger is er opnieuw een kans om de wereld deelachtig te maken omtrent de verklaringen van Lucia.

Op andere fora heb ik reeds gesuggereerd dat het vervroegd aftreden van Benedictus XVI iets te maken zou kunnen hebben met het derde geheim van Fatima. Ratzinger is een geleerde en als zodanig een man van de wetenschap. Hij zal zich gedurende zijn ambtsperiode ongetwijfeld met het fenomeen van Fatima hebben beziggehouden. Het is niet ondenkbaar dat hij zich sinds het vernemen van de feiten ongemakkelijk heeft gevoeld bij het in stand houden van de mythes rond het gebeuren. Feiten zijn voor een wetenschapper heilig, althans dat zouden ze moeten zijn. Ik acht de persoon Joseph Ratzinger in staat vanuit een oogpunt van menselijkheid in staat om de wereld helderheid te verschaffen en ons te verklaren dat het derde geheim van Fatima heeft te maken met de constatering dat wij niet alleen zijn in dit Universum maar dat andere wezens deel uit maken van dit oneindig mysterie waar we ons in bevinden. Ratzinger zal zich echter in dezelfde overwegingen realiseren dat openbaar maken van de waarheid rond Fatima het einde van de Katholieke kerk zoals wij die kennen zou kunnen inluiden. Een waarachtig moreel dilemma voor een Duitser van in de negentig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij is het de eerste en meest voor de hand liggende verklaring.

Mooie aanvulling trouwens van de ontploffende benzinetanken en het brekend glas. Dat wist ik niet.

Het zou mij niet verbazen als veel verschijningen te maken hebben met buitenaardse bezoeken. Er is nog zoveel niet verklaard. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 10-8-2020 om 22:44, Seshat zei:

Volgens mij is het de eerste en meest voor de hand liggende verklaring.

Mooie aanvulling trouwens van de ontploffende benzinetanken en het brekend glas. Dat wist ik niet.

Het zou mij niet verbazen als veel verschijningen te maken hebben met buitenaardse bezoeken. Er is nog zoveel niet verklaard. 

Hoe komt dat dan dat we nu dergelijke 'ontmoetingen' dan niet meer meemaken in aanwezig van grote groepen mensen zoals toen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...