Ga naar inhoud

De aanslagen op 9 september 2001

Aanbevolen berichten

• 1 month later...

Larry Silverstein zijn rol is controversieel. Als verse eigenaar van het WTC, liet hij kort voor 9/11 de torens verzekeren voor terroristische aanslagen met gebruik van vliegtuigen.

Het was bekend dat de hoeveelheid asbest in de torens vervangen zou moeten worden. Een onbetaalbare klus, andere  optie was sloop.

Bizar dat deze meneer er mee weg is gekomen. Bekend fragment is dat hij de brandweer op een gegeven moment de opdracht geeft ook WTC7 te laten opblazen "pull it".  Ongelofelijk en eng  en dat  na bijna 20 jaar  de onderste steen nog niet is boven  gekomen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er waren problemen met het WTC. Onder andere de bekleding van de stalen draagbalken met brandvertragend materiaal (asbest) bleek later dusdanig slecht dat de torens na de aanslag zo snel konden instorten. Ze hadden langer moeten kunnen blijven staan mits de bekleding in orde was geweest. Ik geloof niet dat de Amerikanen de aanslag hebben uitgelokt. Wél ben ik van mening dat er door allerlei instanties is geprofiteerd van de ontstane (politieke) onrust. Denk maar aan allerlei anti-terreurwetten welke wereldwijd zijn ingevoerd. De westerse wereld is onvrijer geworden ná de aanslagen dan de fundamentalistische landen daarvoor waren. Vanuit IS-kringen is vaak geroepen: "Jullie doen nu zelf wat je ons eerder hebt verweten".

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geloof in deze is niet aan de orde volgens mij. De feiten spreken voor zich.  Na de ramp hebben wetenschappers zich verenigd in "AE911Truth" Dit is een non-profitorganisatie die meer dan 3.000 architecten en ingenieurs vertegenwoordigt die voor een nieuw onderzoek naar de vernietiging van het WTC (twintowers) en gebouw wtc 7 pleiten.

https://www.ae911truth.org/languages/dutch

Overigens waren de Amerikanen ook op de hoogte van de aanval op Pearl Harbour; de toenmalige overheid heeft toen niet ingegrepen.. het was het excuus om mee te doen aan WOII. En wat dacht je van "de Golf van Tonkin"?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uit WO II ken ik één geval van voorinformatie waarop niet mocht worden gereageerd: het nazi-bombardement van Coventry. Men had anders verraden dat men de Enigma-code had gekraakt. Coventry werd geofferd teneinde de oorlog te kunnen winnen. Pearl Harbour was inderdaad de trigger voor de US om de oorlog in te gaan. Maar....waar staat gedocumenteerd dat de US vooraf hebben geweten dat Pearl Harbour stond te gebeuren? Ik weet wel dat ze weinig hebben gedaan met voorinformatie betreffende de positie van de Japanse vloot, maar dat het doelbewust was heb ik nog nergens gedocumenteerd gezien.

Verder nog de vraag: wat waren de belangen om WTC7 te laten instorten? De torens waren immers al verloren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het interessante van 9/11 is, dat alles op de TV is vastgelegd. Ook dat een Britse journalist op de BBC vertelde dat WTC7 was ingestort op een tijdstip dat dit nog niet was gebeurd. Zij deed een live verslag en achter haar was de bewuste toren nog te zien. Op de één of andere manier had ze het nieuws dus al gekregen, terwijl het nog moest plaatsvinden. 

Ook het feit dat Silverstein de opdracht gaf 'to pull it' is vastgelegd. Misschien niet zo gekke opdracht, maar wie heeft de explosieven aangebracht in een brandend gebouw?  Duurt het aanbrengen van explosieven voor een "controlled demolition" dan maar een paar uur? 

Ik heb er geen verstand van, maar ik heb altijd de indruk gehad dat het aanbrengen van explosieven in zo'n groot gebouw een kwestie van dagen is. 

WTC 7 is en blijft een vreemd verhaal...

Link naar bericht
Delen op andere sites