Ga naar inhoud

Op zoek naar een boek

Aanbevolen berichten

Enkele jaren geleden had ik een boek in mijn bezit. Om eerlijk te zijn niet echt mijn ding, maar een kennis van me zou het terug opnieuw willen lezen. Het probleem is nu dat dit boek volledig uit mijn boekenkast verdwenen lijkt te zijn, het stond nochtans tussen de Necronomicon en de Engelse vertaling van het Voynichmanuscript. (😉)

In elk geval, het gaat om een thriller. Een oude, ondergedoken nazi-officier zoekt naar een nazi-schat. De enige manier om deze te vinden, blijkt door hypnose toe te passen op een kleuter. Deze kleuter was namelijk in een vorig leven een gevangene van een concentratiekamp. De officier ontvoert dus dit kind, en de ouders schakelen de buren in, die toevallig ervaren spionnen zijn (De toevalligheden en de clichés zijn de redenen waarom ik het niet per se opnieuw hoef te lezen).

Het zou me niet verbazen als die nazi-schat ook een tempeliersschat of iets dergelijks zou zijn, al weet ik dat niet meer zeker.

Normaal gezien zou ik uit deze elementen genoeg materiaal moeten kunnen halen voor een specifieke google zoekopdracht, maar "vorig leven nazi schat" brengt nogal veel nonsens op.

Dus bij deze mijn laatste poging: heeft iemand hier enig idee van wat de titel zou kunnen zijn van dit boek?

Link naar bericht
Delen op andere sites