Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Mfkzt

verplaatst

Aanbevolen berichten

18 uur geleden, De Magister zei:

Ha, ha, STEL dat u lid bent van een uiterst geheim genootschap, met ZEER begaafde geesten, en stel dat u dan een geheime universele comm.-taal nodig hebt, absoluut geen Babylonische spraakverwarring meer. En stel dat u vele taalmeesters in uw gelederen hebt, mensen die net zo makkelijk een compleet nieuwe taal verzinnen als Latijn of Esperanto. Tja, en WELKE taal, die maar weinig gesproken werd op de wereld, die vele dubbele betekenissen voor woorden had, zou dan ideaal zijn, volgens de wijsheid van de toenmalige Groot-Grootmeester, als codetaal om anagrammen in te verstoppen opdat geen Engelsman, Duitser, Fransman of Spanjaard die niet waren ingewijd er ook maar ooit iets van zou kunnen begrijpen ????  Think OUT of the box. Think Taalstrijd. Oud zeer van de verliezers !  Waarom heeft dat kleine Nederlandje toch zoveel in te brengen op het internationale toneel ?

Volgens mij heb jij te veel naar Ares gekeken 😖 Stop er aub eens mee de Vrijmetselarij te betrekken in het mysterie RLC. beter eens het grondige en correcte onderzoek van forumlid Eskil lezen en je hierin verdiepen i.p.v. dergelijke theorie te verkondigen.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden, De Magister zei:

Ha,ha, voor het eerst eens serieus gekeken naar dat REDDIS REGIS CELLIS ARCIS op de liggende grafsteen van Marie de Negre. En wat zegt mijn anagramprogramma: RIDDERS (van) ISRAEL SIEG !!  (de overwinning) L.(eider) IS C.C. (in dit geval waarschijnlijk NIET Corpus Christi, maar hun eigen Rekenmeesters, de Cal-Culus)

Andere volgorde: L.S. (lectori salutem of zoiets) RIDDERS ISRAEL !  I.C. (iesu christi) IS (een) GEC !!

Gewoon weer met de Scrabbledoos op te lossen dus, en let ook op dat bewust vier keer eindigen van de woorden op IS. Een afkorting of code voor IS-rael uiteraard.

Dus volgens u bevat een Franse grafsteen Nederlandse anagrammen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja inderdaad Mfkzt, maar als u andere of betere uitleg heeft, dan vernemen wij dat uiteraard graag. En verder hadden we ooit nog eens zoiets als Egalite, Fraternite et Liberte. Dat betekent dat ik helemaal nergens mee hoef te stoppen. En al helemaal niet om die stiekeme spelletjes die u blijkbaar hoog verheven acht uit te leggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dit "draadje even uit het draadje" gehaald.

Ik kan me de irritatie van beide forummers voorstellen, maar wil jullie verzoeken om respectvol te blijven.

# Magister: Ik houd dit platform graag open voor allerlei discussies, maar ik vind dat je wel erg overheerst en  wil er voor waken dat je ieder topic naar je toetrekt. Ik ga daar een oplossing voor zoeken, want ik wil dat de leden die niet geïnteresseerd zijn in jouw onderzoek ook een platform geven.

Verder wil ik even kwijt dat Mfkzt inmiddels een goede bekende van mij is. Zoals hij al ergens op het forum heeft gemeld, is hij vrijmetselaar. Ik heb veel respect voor hem en zijn kennis over het Rennes le Chateau mysterie. Ik zou het heel erg op prijs stellen als ook hij de ruimte voelt om zijn kennis te delen.

Verder sluit ik dit draadje. Wie hier op wil reageren kan dit per PB (persoonlijk bericht) doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...