Ga naar inhoud

Domme, graffiti van de tempeliers

Aanbevolen berichten

• 2 months later...

Over Domme..

Op Oak Island werd een paar seizoenen terug een tempelierskruis gevonden (wat is gemaakt van lood uit een mijn in de Cevennen), 165 km van RLC. Het is gedateerd op ergens rond 1200. In de kerker van Domme staat een afbeelding op de muur die als 2 druppels water op dit kruisje lijkt. Zie afbeelding.

Kijk even de onderstaande video vanaf 6:50. Dit is de wijngaard van Marty Lagina, één van de eigenaars van Oak Island.  Check na het kijken even de lengtegraad van Marty's tunnel met de lengtegraad van de tempeliersgevangenis in Domme......en dan met de vermoedelijke begraafplaats van Hugues de Payens.

Marty heeft zijn wijngaard (doet dat je ergens aan denken?) uitgelijnd op de tempeliersgevangenis in Domme en het graf van Hugues de Payens. Die tunnel met in het midden een groot tempelierskruis op de vloer met daarboven een 5-puntige pentagram-achtige oculus. Leg het mij maar uit.... deze opnames zijn van seizoen 4, het kruis werd gevonden in seizoen 5.

domme-cross.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er blijken 2 "Oak Islands" te bestaan. Eentje in North-Carolina, waar de video over gaat en eentje bij Nova Scotia. Die laatste is het eiland van de schatgravers en de tempeliers. Ik krijg de indruk dat deze wijnbouwers uit de video (hoe spriritueel ook ze zich presenteren) daarop mee liften. Neemt niet weg dat hun kelders met de tempelierssymbolen bijzonder is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, Rolling_Bill zei:

Er blijken 2 "Oak Islands" te bestaan. Eentje in North-Carolina, waar de video over gaat en eentje bij Nova Scotia. Die laatste is het eiland van de schatgravers en de tempeliers. Ik krijg de indruk dat deze wijnbouwers uit de video (hoe spriritueel ook ze zich presenteren) daarop mee liften. Neemt niet weg dat hun kelders met de tempelierssymbolen bijzonder is.

Hee Bill, 

Even een Oak Island 101:

Er zijn 2 Oak Islands maar er is er maar 1 met een mysterie, dat eiland ligt in Nova Scotia, Mahone Bay.

Het eiland is grotendeels eigendom van Rick en Marty Lagina die er al 7 seizoenen schatgraven. Het is in Amerika de best bekeken kabelserie met iets van 60 miljoen kijkers. De broers wonen zelf in Michigan waar Marty deze wijngaard heeft aangelegd en gebouwd.

Groet!

C

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, De Magister zei:

Ja, altijd weer spannend, hoewel de helft van de uitzendingen terugblikken en herhalingen zijn. Vanavond weer om 20.30 op History-channel. Te lang om uit te leggen maar volgens mij zitten ze helaas op het verkeerde eiland te zoeken en ligt de echte grote schat op het naastgelegen eiland "The Round Island". Maar de tijd zal het leren.

In aflevering 8 en 9 kun je me langs zien komen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites