Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Seshat

Kapitalisme en wereldheerschappij

Aanbevolen berichten

https://www.npostart.nl/zondag-met-lubach/16-02-2020/VPWON_1314441?utm_medium=refferal&utm_source=tvblik#12d706d37

De link verwijst naar een deel van de uitzending van Lubach, waarin hij vertelt over ondernemingen die heel lief en vriendelijk beginnen, klaarblijkelijk zonder winstoogmerk, want ze leiden grote verliezen en zijn superdienstbaar.

Diensten als Uber, Google, Amazon en zelfs bedrijven die je bestelde maaltijden gratis thuis bezorgen. Wat of wie zitten achter deze initiatieven en moeten we er blij mee zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Informeer maar eens bij de Bilderberggroep. Daar wordt het stramien van de westerse wereld  voor de komende 10 à 20 jaar vooraf vastgesteld. Huidige doelstelling (welke zowel goede als slechte kanten heeft) is het geleidelijk aan uitbannen van privé-bezit. Uiteindelijk moeten we alles gaan leasen. Zelfs IKEA is al begonnen met verhuur van meubeltjes. Op die manier wennen we aan een nieuwe wereldorde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, het is helaas allemaal waar wat Lubach zei en Bill ook zegt. Alles heb ik zelf onderzocht, alles zelf ook precies zo geconcludeerd. Het spel is al eeuwen op de wagen en dat Groot Europeesche Rijk met een centrale leiding en volstrekt anonieme ambtenaren, politie en soldaten als hun sterke RAM van ¨de wet¨ en ons als werkmieren en kaal te scheren schapen gaat er gewoon komen. Als men goed luistert naar wat bijvoorbeeld een Timmermans en Verhofstad allemaal pretenderen dan zijn we de klos. Goodbye individualisme, goodbye menselijkheid, goodbye vrijheid van meningsuiting. Wie niet met ons is, is tegen ons en die pakken we snoeihard aan. (zie bijvoorbeeld het lot van klokkenluiders).De Engelsen zijn net op tijd weg. Thierry Baudet, wel of geen lul, hij zei het vandaag ook nog maar weer eens in een Tweede kamerdebat topic op GeenStijl.nl evt. een linkje ?): complot, plan, religieuze waanzin, dwingelandij, maakt niet uit welk etiketje men er op plakt, allen voor de federatie en de federatie als doel op zich ten faveure van een leuk leventje voor de elitaire toplaag van leiders en hun trouwe volgers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En daar heb ik het nu eens helemaal eens De Magister. Heel jammer deze zaken. Hopelijk bestaan er nog groeperingen die wat tegengas geven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als het (gouden) Kalf eenmaal verdronken is dan zal er vast wel weer iemand de (bodemloze) put komen dempen Mfkzt. In ieder geval waren we allemaal nog op tijd gewaarschuwd, maar behalve wat strijdbare boeren zit iedereen inmiddels helemaal ingesnoerd in het keurslijf van werk, luxe, vakanties, hypotheek en andere schulden en dooddoeners als "we hebben het zo slecht nog niet" en "je doet er toch niks aan" en "ze doen toch wat ze willen". Het zou in ieder geval vast winst zijn om niet langer over complottheorieen te praten maar over COMPLOTFEITEN. En die zijn er altijd al geweest, de hele geschiedenis door. In 1500 waren er ook al dusdanig weinig complotten dat men het blijkbaar toch wel nodig vond om er een geheel apart woord aan te wijden. COMPLOIT was het toen. Net zoals bijvoorbeeld nog in het hedendaagse woord een deurwaarders-ex-ploit. Het alleen al verdwijnen van die letter i is dus al een complotfeit op zich lijkt me. En Comploit was dan als volgt samengesteld: COME  (iets zal komen) PLOIT. Of beter dus: PLOIT (zal) COME. En wie was ploit dan weer ?  Geen idee, maar dat juist die lettercombinatie verweven is in een PILOT-project, in POLIt-ie, in een POLIT-buro en last but not least in het woord POLIT-ici, tja dat zegt eigenlijk wel zo'n beetje alles. Verder niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, we zijn eigenlijk gewoon moderne slaven geworden.

We worden door ons werk gegijzeld, omdat we bang zijn onze "rechten" te verliezen. 

We kopen een huis dat eigendom van de bank is.

Als ik geld heb gespaard mag ik daarover belasting betalen. Terwijl ik toch zeker weet dat ik er al belasting voor betaald is toen ik het verdiende.

We leven  in een complot of in een conspiracy verhaal. 

Met veel te veel mensen op een veel te kleine aardbol.

Marionetten 

en een paar hele rijke mensen die aan de draadjes trekken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja Seshat, het is allemaal helaas maar al te waar. Niks fictie, gewoon feit. Stapje voor stapje worden we erin gezogen en monddood gemaakt. Zelf had ik nooit wat met complotfeiten en geloofde altijd gewoon dat eenieder best nog wel van goede wil was en er alleen maar domme politieke fouten werden gemaakt. Maar als je het eenmaal allemaal snapt dan zie je de rode draad. Alleen al het schaamteloos negeren van referenda (die dan ook nog niet eens bindend waren) mag al voor zich spreken. Vijf punten van de bekende ster, maar weinigen zullen ooit gesnapt hebben dat uitgerekend onze hofvijver toch echt ook vijf hoeken heeft.

HOFVIJVER 1500.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier dan nog maar weer even een complotfeit ter staving van het aloude gezegde ¨zoals de waard zelf is...¨ Met dank aan het werk van Huib Modderkolk en de Volkskrant.

Screenshot_2020-02-20 Nederland luisterde jarenlang landen af dankzij superchip.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zolang het heeft geholpen om de wereldvrede te bewaren en landen te behoeden tegen idioterie van anderen heb ik hier géén problemen mee. Echter ligt de kans op misbruik op de loer. We kennen allemaal de tragedie van de Joodse Raad welke in Amsterdam met idealistische bedoelingen de adressen van Joodse bewoners administreerde (doelstelling was onderlinge hulpverlening in moeilijke tijden) maar waar het nazi-regime mee aan de haal ging om ze naar de vernietigingskampen te sturen. 

Iemand schreef eens: "het gevaarlijkste wapen ter wereld is een ambtenaar met een computer"; en dat is een nadenkertje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, maar die scheidslijn tussen goed voor het algemeen belang en goed voor de elitaire toplaag is natuurlijk flinterdun Bill. En maar al te vaak in de geschiedenis is de balans dan doorgeslagen naar de staat als doel op zich ( experimenten op eigen burgers en militairen, waterboarding, Watergate etc.). Een overheid dus die de eigen burgers wantrouwt, zelfs nog meer dan ¨bevriende¨ naties, die overigens ook gewoon elkaar afluisterden in vredestijd. En dat voorval met de Joodsche Raad, waarvan de Diamantair-opa van PvdA-politicus Lodewijk Asscher toen voorzitter was lag toch ook wel iets genuanceerder. Op het net staat gewoon nog de krantenadvertentie waarin het juist de Joodsche raad was die eenieder opriep om duidelijk zichtbaar de ster van David op de kleding te gaan dragen. Hadden ze NIET hoeven te doen, ze hadden ook gewoon martelaar kunnen worden om duizenden anderen te redden. Maar ja, eigen hachje... Neem ik ze overigens niet kwalijk want in oorlogstijd gelden normale maatschappelijke regels voor niemand meer. Wat betreft ¨een ambtenaar met een computer¨: net even een stormkapotgewaaide lantaarnpaal willen doorgeven. Wat een circus van keuzes en doorschakelingen. Uiteindelijk dan die ambtenaar aan de lijn en die zegt dan: u had ook ZELF even een melding kunnen aanmaken. ¨Ja, maar u staat gewoon als optie 3. op de Gem. site¨.  Nou vooruit dan maar, zegt u het eens. U heeft geen nummer van de paal ?  Dan wordt het moeilijk, kunt u even buiten gaan kijken want we hebben toch echt dat nummer nodig. Okay, de melding staat nu in het systeem. dan heb ik nog even uw Burgerservicenummer, naam en voorletters, geboortedatum en emailadres nodig. Oh (nors) u wilt dat in het kader van uw privacy niet geven !!??  Nou dan dank ik u voor de melding, pats boem de haak erop: tuut, tuut, tuut.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier dan nog die oproep van destijds Bill met alle verdere consequenties van dien. Lodewijk zelf erkende overigens nog ooit dat hij daar goed ziek van was, en nog is.

Joodse raad.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja inderdaad Bill, ergens was er ook nog eens een experiment met Amerikaanse scholieren, zal eens zoeken, ene helft "gevangenen" andere helft "bewakers". Binnen no-time waren de gespeelde bewakers zo meedogenloos t.o.v. hun mede-scholieren dat ze niet hadden misstaan in een echt concentratiekamp. De omstandigheden voor gruwelijkheden zijn maar zo gecreeerd blijkbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah, gevonden Bill. Het betrof een geschiedenisleraar genaamd Ron Jones op de Cubberly High School in Palo Alto V.S. die een experiment bedacht om aan zijn leerlingen te kunnen uitleggen hoe het in godsnaam mogelijk was dat ooit zoveel mensen klakkeloos achter een Hitler, of uberhaupt achter zelfbenoemde Leiders ook sekte- en religieuze leiders) hadden kunnen aanlopen. En wat als een leuk experiment begon liep al snel volledig uit de klauwen en werd meer dan levensecht, ook tot grote schrik van die geschiedenisleraar zelf. Om bij het thema te blijven: alles te maken met Macht en (wereld-) Heerschappij dus. Wat charisma, een ideologie een (vermeende) vijand, de belofte van meedelen in de macht, de eer, glorie, het succes en het fortuin en men komt een heel eind. Precies dan ook de reden waarom onze huidige machthebbers al die ingredienten angstvallig gescheiden en onder controle willen houden teneinde zelf niet aan macht in te boeten. De opstand van de Schapen, dat is hun enige ware nachtmerrie.

third wave.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Was destijds een berucht experiment waar iedereen van geschrokken is. Alleen de geleerde lessen zijn niet aangekomen bij het gewone volk. Die trappen er dus steeds weer in. Kijk maar naar de verkiezing van ene Donald Trump.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, inderdaad Bill. Maar ook dat is weer niet zo zwart/wit. Weet je wel hoeveel van ons geld naar en zekere Clinton-foundation is gegaan. De man die zich graag vergreep aan stagieres en na welk groot schandaal en grote familie-ellende Hillary dan toch ook zo nodig nog eens potus moest gaan worden. En nooit het woord AA-BOM in die aardige Obama zien staan ?  Oude wijsheid: "het maakt niet uit of je door de hond of de kat wordt gebeten". Grosso modo is de richtlijn: alles en iedereen dat NIET  perse wegloopt met dat drammerige EU-machtsspel, is NIET perse slecht voor het Nederlandse volk. Afgelopen dagen slechts: Rutte zal en moet namens ons bij kruisje tekenen voor nog meer netto-miljarden naar Brussel, ondertussen, netwerkkosten energie met tientjes omhoog, ondertussen gem. belastingen met procenten omhoog, ondertussen voedselbanken in Nederland en steeds meer daklozen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

¨presidentskandidaat Bernie Sanders nu ook gewaarschuwd voor Russische inmenging in de Amerikaanse verkiezingen¨

Ha, ha, ik moest vreselijk lachen toen ik dat vanmorgen ¨als serieus nieuws¨ hoorde op de radio. Oei,oei,oei, Russische inmenging. Wat gaan die Russen dan doen ?  Wodka in de Amerikaanse Starbucksmachine gooien of elke Amerikaan persoonlijk opbellen met een Russisch accent of stuurt Poetin de vloek van Raspoetin soms op hen af ??  Dus hier wordt (bij voortduring) gesuggereerd  dat de Russen, en dan met name Putin, in staat zouden zijn om het kiesgedrag van honderdduizenden Amerikanen in het stemhokje te beinvloeden !?  Wat een onzinverhaal. Dat zou dan tevens suggereren dat heel veel Amerikanen totaal niet zelf zouden kunnen nadenken, dan wel totaal hersenloos zouden zijn. Dat alleen al is op zich een grove minachting voor de kiezers. Nee, het manipulatiegevaar komt juist van een totaal andere kant, gewoon al ingebakken in de Amerikaanse samenleving zelf. Maarten van Rossem, die soms ook nog wel eens iets zinnigs zegt, zei al ooit op T.V. dat ¨alle religieuze gekkies die in Europa hun gelijk niet konden halen dan maar ooit Amerika zijn gaan oprichten¨. Maar het is natuurlijker een stuk makkelijker om van alles wat in de V.S. fout gaat, dan wel niet naar de zin van het ene of het andere politiek- religieuze kamp is, ¨de Russen¨ dan maar de schuld te geven. Wellicht ook nog wel een goede strategie voor Nederland als straks de gevestigde partijen een historische verkiezingsnederlaag gaan lijden. We geven dan gewoon de Belgen of de Polen de schuld. De kiezer, immers niet voor niets aangeduid als stemvee, kan er tenslotte ook niks aan doen dat hij/zij al eeuwen zo makkelijk te manipuleren is.

Churchill.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ha, soms gaat de wereldheerschappij-coup nog iets harder dan door de argeloze burger is bij te benen. Vandaag een onthutsend en ¨5 voor 12¨- artikel in de Telegraaf. Adriaan Schout, die hoogleraar op de Radboud Universiteit en Europa-deskundige bij het instituut Clingendael is, doet een boekje open over de megalomane plannen van Brussel m.b.t. het ¨ontwortelen¨ van de Europese nationaliteiten, het ¨omvolken¨ van hele volken en het verdunnen van de vaderlandslievende bevolkingssoep door massale import van andere landen en culturen. (al zo'n 300.000 Polen in Nederland, sommige goed verstopt en niet eens geregistreerd, dus toch weer die ¨Poolse inmenging¨) ¨een migratiestroom die door iedereen wordt onderschat¨.  ¨Er zit een duidelijk plan achter¨ en wordt bewust gestuurd vanuit de E.U.  Goh, dat zou men zelfs zomaar weer een complotfeit kunnen noemen... Ik heb niet zo veel met carnaval, maar ik denk dat ik het nu maar ga vieren, nu het van Brussel nog mag.

Screenshot_2020-02-22 ’Migratiestroom door iedereen onderschat’.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het gaat weer hard met de complot-FEITEN. Gisteren mochten we dan nog even tussen de soep en de aardappels vernemen dat ALLE na-oorlogse kabinetten, ten onrechte, lees: MET OPZET, gezwegen hebben over het leed dat een bombardement van geallieerden op Nijmegen had veroorzaakt in februari 1944. Daarbij kwamen ongeveer net zo veel mensen gruwelijk om het leven (zo'n 800) als bij het bombardement door de Duitsers op Rotterdam van mei 1940. Als een groep mensen, met opzet, in onderlinge afstemming, iets bewust verzwijgt, en dat gedurende 76 jaar, dan noemen we dat een samenzwering dan wel een complot !  En dan blijft men toch zitten met vragen als: "wat is er nog meer allemaal verzwegen voor de burgers van democratie Nederland ?  Wat zijn dat voor mensen die er geen nacht minder van slapen door het onder de pet houden van zulke gruwelijke feiten ?  Hoe makkelijk is het om geschiedenis te vervalsen en aldus onze collectieve geheugens met valse informatie te voeden simpel door het ene voorval (bombardement op Rotterdam) te accentueren en het andere (bombardement op Nijmegen) gewoon DOOD te zwijgen ??

Dat is allemaal nog eens van een hele andere orde dan een vermeende "Russische inmenging" bij verkiezingen.

Nijmegen bombardement.jpg

nijmegen3.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De overwinnaars schrijven de geschiedenis.

Rotterdam was verwoest door de kwaaien (de nazi's) terwijl de goeien (de geallieerden) zich vergist hadden en Nijmegen voor Duisburg aanzagen welk hun doel had moeten zijn. Maar de geallieerden waren de goeien en de fouten die ze gemaakt hadden moesten dus maar snel worden vergeten en vergeven. Wat ik dan weer niet begrijp is dat ze er jarenlang zo krampachtig over gedaan hebben. Ze hadden b.v. 25 jaar na de oorlog toe kunnen geven dat de geallieerden een stommiteit hadden begaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

"De overwinnaars schrijven de geschiedenis", ja dat is een hele goeie Bill. Wat betreft het feit waarom men zo veel jaren moest wachten om ruiterlijk die historische dwaling toe te geven, ja dat vroeg ik me ook al af. En ik denk dat het antwoord daarop een van de kortst lopende Mysteries hier wordt.

1. Het tijdslot. Een overlevend kind van slachtoffers dat destijds 20 jaar was zou nu 96 jaar zijn. Heel effectief dus die archiefsloten van bijv. 50 jaar om medebroeders die er een potje van gemaakt hebben in hun tijd uit de wind te houden en te vrijwaren van schadeclaims. (de ene hand wast de andere..)

2. Tijdens onderzoek voor iets anders stuitte ik op het gegeven dat JUIST in Nijmegen enkel zaken werden geproduceerd die de Nazis maar al te graag wilde hebben. Zaken ook die vervolgens dan weer aan honderden, zo niet duizenden, geallieerden het leven hebben gekost. Dus.....het zou zomaar eens kunnen dat het wel degelijk een doelbewust bombardement en het vereffenen van een rekening was. Oog om oog, tand om tand. En dan is er direct ook dezelfde analogie met de bombardementen van de Engelsen op de Eindhovense Philipsfabrieken. Ook daar kwamen immers zaken (communicatie-apparatuur en zendbuizen) vandaan die de Nazis hielpen in hun strijd. Dan zou dit dus de ECHTE historische reden zijn en helemaal niks vergissing. Die Waalbrug is overigens ook nauwelijks te missen als orienterend landschapspunt natuurlijk.

3. De cijfers vertellen ook weer een verhaal op zich. Tel Nederland op, tel Nijmegen op en je snapt het. ALS het dus wel een vergissing was dan was het een DRIE-dubbele pijnlijke en beschamend i.v.m. hun eigen V.M.systeem van "heilige" en "gelukbrengende" cijfers. En alleen al vanuit die optiek dan ook een reden om er HEEL lang het zwijgen toe te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Nijmegen zat ook een Philipsfabriek, maar die zat juist in het gedeelte dat gespaard is gebleven. Het bombardement zou zich specifiek op de Waalbruggen hebben gericht en het station. Mijn hospita (ik heb in Nijmegen gestudeerd) was 8 maanden zwanger en was met haar 8 andere jonge kinderen in de kelder gevlucht en zag vanuit het kelderraampje de bommen vallen op het Hezerveld waar ze woonde. De laatste bom viel op het tuinhek 30 meter van de woning. En toen, zo vertelde ze, was het ineens over en waren ze gespaard. Ze is inmiddels al 30 jaar dood, maar als ze het verhaal nooit had doorverteld zou niemand het ooit hebben kunnen weten.

Toevallig is het vandaag dat in 1945 nog de stad Pforzheim totaal werd weggebombardeerd door de Britten. De reden was dat in het stadscentrum veel horlogemakers-ateliers waren. Men was bang dat daar fijnmechanische onderdelen voor wapens werden gemaakt. Resultaat 17.000 burgers gedood en de volledige stad was van de aardbodem verdwenen. 

Dit lijkt enigszins op jouw these dat ook Nijmegen wel eens een doelbewuste vergissing kan zijn geweest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aha, bijzonder interessant Bill. Ja, het was natuurlijk allemaal vergelding op vergelding en spionage en contraspionage. "Mijn" vermeende doelwit was de SMIT (transformatoren- elektrische ovens- ) fabriek in Nijmegen. Ik weet niet of die uitgerekend in die hoek zaten ?  (ben even de straatnaam kwijt)

Nog een vreemd feit: op de heenweg toen de bommenwerpers overkwamen met doel Duitsland ging het luchtalarm keurig af. Toen ze de Duitse doelen blijkbaar niet konden halen wegens zogenaamd brandstof tekort (alsof dat niet ZEER nauwkeurig zou zijn berekend voor aanvang missie) keerden ze om en kwamen weer over Nijmegen. Maar, how convenient, ditmaal ging er helemaal geen luchtalarm af !?  Vandaar dan ook die 800-zoveel slachtoffers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ha, ha, correcte Bingo Bill. Jij bedoelde waarschijnlijk het HESEVELD, en pal daar tegenaan ligt de GROENESTRAAT en jawel daar zat Smit (en zit nog) Transformatoren. Pure vergelding dus en helemaal niks ongelukje of brandstoftekort. En die over het luchtalarm ging zat waarschijnlijk ook mee in het Complot. Is dat stukje geschiedenis ook weer correct herschreven binnen een dag. Wonderen duren iets langer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zij woonde aan de Dennenstraat in de buurtschap Neerbosch (was toen nog een dorpje). Smit Transformatoren zat aan de Groenestraat. Dat is hemelsbreed zo'n 3 kilometer van het verwoeste centrum dat vanuit de lucht zeer goed herkenbaar was vanwege de rivier en de 2 bruggen. Maar dat jij Smit vermeldt triggert bij mij de herinnering dat ik me altijd afgevraagd heb hoe het kwam dat er op het Heseveld ook bommen vielen. Dat is namelijk slechts ca 800 meter van de Groenestraat verwijdert. De Dennenstraat vormt zo ongeveer de begrenzing van het Heseveld. 

Nogmaals: de overwinnaar schrijft de geschiedenis en we zullen wellicht nooit volledig te weten komen wat er zich precies heeft afgespeeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites