Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
De Magister

Mogelijke denkwijze/zelfmoord Sauniere

Aanbevolen berichten

Ik was ook maar eens wat letters N gespiegeld gaan uitknippen en puzzelen. Mijns inziens is de bedoeling van die vier N-en jouw figuur 4 Seshat. Gewoon een STER en voor Sauniere dan die van Bethlehem bijvoorbeeld. De man had wel wat met dat BET (Bethania bijvoorbeeld). Maar in feite is zo'n gespiegelde N ook gewoon de letter V met de letter i eraan vast. En natuurlijk ook wel de Romeinse zes of VI. Als men dan de V's apart vermenigvuldigd is dat 4 x 22 = 88. Idem de i's, dus 4 x 9 = 36. Samen opgeteld 12.4 x = 48 = THEO (god) opgeteld. En dat klopt vrij aardig met Sauniere zijn geloofsfanatisme, immers V i kan men lezen als een afkorting voor: Victoria Iesus. Dat houdt in dat ook die gespiegelde N in het woord INRI op zijn grafkruis voor hem ook al stond voor Jezus of God zal uiteindelijk de Victoria kennen of zegevieren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook maar eens naar het jaar 18.57 gekeken. Surprise !   In dat jaar was de premiere van de Symfonie nr. 6 in "G" minor van NIELS GADE, en wel op (daar is hij weer) 17 maart. Dat getal 17 was blijkbaar een van Saunieres zijn favoriete getallen. Ook geen verrassing dan weer dat Niels uitgerekend was geboren in 18- 17 !  En precies honderd jaar later stierf Sauniere in 19- 17. Vijf dagen na een onwelwording (vergif / zelfmoord poging ?) op 17 !  januari.

En wat was GADE dan opgeteld ?  Precies alweer die 17. Niels stierf in 18.90 en Sauniere was toen precies 38 jaar. B x S (zijn initialen) = 38.

Kortom, Niels Gade moet een van de meest favoriete componisten zijn geweest van Berenger Sauniere. (en dus wellicht ook een van de sleutels m.b.t. Sauniere zijn geheimen en doen en laten)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog even ontgaan, maar de N van Niels mag ook weer voor zich spreken. Net gesnapt hoe dat met die getallen zat in Sauniere zijn hoofd. Zoals al ooit gezegd was de optelling van zijn initialen (F + B + S) 27 en die van Marie ( M + D) 17. Beide opgeteld = 44, de twee vieren van er valt iets te ¨vieren¨. Sauniere zijn geboortedag en -maand: 11-04 x = die 44.  Hij moet dus eigenlijk altijd dat getal 17 als iets heel bijzonders hebben gezien omdat het samen met zijn eigen 27 dat getal 44 opleverde. Daarom ook zijn fixatie op de optelling van GADE (17) en diens geboortejaar 18-17. Die Gade bleek zich overigens, net als Sauniere zelf, aardig met politieke ontwikkelingen bezig te hebben gehouden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog wat meer inzicht in Saunieres denkwereld, waarin alles met alles was verbonden, we hadden dus Symfonie nr. 6 en al die omgekeerde N-en konden worden gezien als het Romeinse cijfer VI dan wel de zes. En eigenlijk nog onderbelicht: Sauniere was zelf van geboortesterrenbeeld een RAM. De ram van de Satanscult die hij juist zo verafschuwde !  Ram opgeteld is 32 = 3 x 2 = dus die 6 !  Maar natuurlijk zit daar in het V.M.-systeem nog weer een lading onder, want ZES opgeteld is 50, oftewel het getal van VADER (notre Pere) God de vader dus en derhalve een uiterst belangrijk nummer voor Sauniere. En de optelling van het Franse PERE is dan weer 44 = Saunieres geboortedag (11) maal zijn geboortemaand april (4) = 44. Hij was de vader voor zijn parochianen en zijn vader was dan weer God. Vanuit zijn rechtlijnige denken moet hij dan ook aan het einde van zijn leven tot de conclusie zijn gekomen dat hij de zaak van God de Vader het beste kon dienen door zichzelf als die gehate Ram, uitgerekend op de 17e, te offeren aan God. Ik denk dus wel degelijk aan zelfmoord met helaas voor hem een beetje slecht werkend gif waardoor hij nog vijf dagen langer moest lijden. (p.s. Symphonie 6 in "G" MINOR: M.(arie) NOIR ?  le Negre ?)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, duidelijk zelfmoord. Hij had het helemaal gehad, hij had alles gedaan wat hij had willen doen, rechtszaken moeten voeren en zelfs de Satansschat gevonden en weer verstopt (Uw Koning (zal) RIJK komen). Wellicht had hij een braakreflex gehad waardoor het gif maar half had gewerkt. Zijn beroerte of beter dood was dus gepland op de 17e. Dat is 10 x 7 = 70 = Het + Einde opgeteld. In het Frans ook heel duidelijk: SUICIDE = 70. Zelfmoord in het Nederlands is 11.4 x = 44 ook heel toepasselijk gelet op de eerder uitgelegde geb.datum. 11-04. ZEER goed over nagedacht dus allemaal. Ook zijn leeftijd, hij was toen geloof ik pas 67 x = 42 = de optelling van MARIA, dan wel de RAM is een IA (ezel) !!  Dus zelfs hier nog een laatste statement.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als men dan eenmaal in de, toch vrij rechtlijnige, denkwereld van Berenger Sauniere is doorgedrongen, dan wordt alles knap voorspelbaar. Wat voor vergif zou hij dan gekozen kunnen hebben voor zijn zelfmoord of suicide ??  Ha,ha, gewoon arsenicum natuurlijk. Het was zeker in die tijd volop verkrijgbaar en een ieder wist hoe dodelijk dat spul kon zijn. Maar het kon ook een lange en pijnlijke lijdensweg zijn. En waarom dan precies arsenicum ?  Nou probeer maar eens een vergifsoort te vinden met maar liefst 7 letters van Sauniere zijn naam erin. SAUNIERE: ARSENI(c)U(m). Om precies te zijn las hij destijds in de letters van ARSENICUM: SAUNIER(e) M x C = 39 = 999 of 3 x 9 = 27 = zijn initialen (F,B,S) opgeteld.

Of: M.(eester)(van) SAUNIERE = C.(hristus).   Volgens mij is arsenicum ook altijd nog terug te vinden in haar- of botresten van een overledene, maar ja, de club die de katholieke Sauniere dan weer haatte heeft er na zijn dood wel voor gezorgd dat dat nooit zal gebeuren door hem in zijn tweede graf (onder het mom van vandalisme) maar liefst onder vijf kuub beton te leggen zoals ik ergens las.

arsenic.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een kleine rectificatie. Sauniere werd natuurlijk geen 67 jaar oud maar slechts 64 (april 18.52 - jan. 19.17) In dat geval is het natuurlijk: 64 (de)ZES - VIEREN, 44.44.44, of 6 x 4 = 24 = twee vieren = 44 (de 11 x 4 van zijn geb.dag en -maand), of 2 x 4 = ACHT (waardering respect, lof) En tenslotte is de optelling van Acht dan weer 32 = de RAM die hij als sterrenbeeld had.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat je schrijft is voor mij abracadabra. Het komt mij over als een willekeurig optellen, vermenigvuldigen en verhaspelen van teksten. Ik kan het echt niet volgen, misschien ook wel omdat de manier van denken mij zo vreemd is. 

Daarom je redenatie even hierheen verplaatst.

Misschien zijn er anderen die er inhoudelijk op in willen gaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, ik kan het me best wel voorstellen Seshat. Ik dacht dat ik e.e.a. vrij duidelijk uitgelegd had maar als dat niet geheel uit de verf komt dan is dat natuurlijk mij aan te rekenen. Het is inderdaad een andere mindset. Leren denken in de wereld van cijfertjes en getallen en anagrammen. Zeg maar net zo als dat geen man zich goed in de belevingswereld van een vrouw kan verplaatsen en vice versa en toch leven ze gewoon naast elkaar en met elkaar en door elkaar. Zelfde met dat V.M.-systeem, gewoon een aparte dimensie (net als bijvoorbeeld een andere aangeleerde taal) naast die van de niet-ingewijden. Jij leest je hele leven lang, zoals is aangeleerd, "een mooie droom". Zij lezen dat ook maar als een soort automatisme lezen zij tevens: "een mooie moord". 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

saunière was geen man om zelfmoord te plegen. Hij was een levensgenieter.  Indien hij op een of andere manier geen uitweg meer zag, dan verdween hij door een schijnbegrafenis, zoals zoveel adepten hem voorgedaan hadden.Maar is een schijndood in feite ietwat een zelfmoord.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou daar heel veel op kunnen zeggen maar ik geloof dat ik dan in herhaling zou vallen Stickx. Ik heb al met vele argumenten aangetoond dat ik overtuigd ben dat hij op precies die uitgekozen datum 17 januari zelfmoord wilde plegen. Ook levensgenieters kunnen in een depressie raken en of tot de conclusie komen dat ze alles hebben gedaan en meegemaakt wat ze wilden en dat het mooi is geweest. Ook al niet voor niets zijn bezittingen voortijdig aan Marie nagelaten, de schat gevonden en weer verstopt, zijn levenswerk zat er op. Teleurgesteld in de mensheid en een groot verlangen om bij God en paus Leo te zijn. Alleen nog maar nare rechtszaken in het verschiet met machtige vijanden die hem maar al te graag pootje wilden lichten. Maar goed hier nog een paar argumenten volgens zijn eigen systematiek: Een Zelf-Moord, beginletters opgeteld = 44 = zijn geboortedag en -maand 11 x 4 = 44. In het Frans: Le (of la) Sui- Ci - De. Beginletters opgeteld = 38 = DOOD opgeteld en is tevens B x S (Berenger Sauniere) = ook 38. En verder mag iedereen geloven wat hij of zij wil natuurlijk. Maar dat een sterke man als Sauniere in de kracht van zijn leven zomaar een beroerte krijgt is op zich al heel merkwaardig natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Saunière zou zelfs op 14 januari 1917 zijn 'attaque' gekregen hebben en hij is gestorven op 22 januari. Die 17 januari heeft mogelijk met hem zelfs niets te maken. Plantard heeft de datum er via de Sède als fake news bij betrokken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dan wordt het natuurlijk wel een heel ingewikkeld verhaal als ook die 17e weer ¨im frage¨ is Beauseant. Maar voor mij blijft die 17e, om allerlei eerder genoemde redenen, toch de meest plausibele datum. (17 op kerktoren, zie optelling van M + D van Marie Denarnaud, etc.) EN, last but not least 17 = 10 x 7 = 70 = de optelling van HET + EINDE (van het verhaal). En gisteren ontdekte ik nog iets speciaals met die datum in relatie tot Sauniere zijn geboortecijfers. Geboren op 11-04, (veronderstelde) zelfmoord op 17-01.

Zet die twee boven elkaar en doe een KRUIS-optelling (denk ook aan kruis van Jezus). Dus: 11 + 1 = 12 en 17 + 4 = 21. Die 12 en 21 zijn spiegelbeeldgetallen !   In het geval van bijvoorbeeld 11-04 en 14-01 dan komt er 12 en 18 uit. Kortom die twee spiegelbeeldgetallen krijg je niet zomaar bij elke andere overlijdensdatum. EN.....als men de uitkomsten 12 en 21 dan weer optelt, dan heeft men 33 = C.C. = Corpus Christi. Er moet dan ook wel degelijk heel goed over nagedacht zijn en wel door iemand die Sauniere heette, extreem gelovig was en buitengewoon goed was in taal- en rekenkunsten.

Ik zal eens even uitzoeken wat voor een weekdag die zeventiende januari was, wellicht geeft dat ook nog wat aanknopingspunten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Magister, dit is eigenlijk de reden waarom ik je niet volg. In dit geval vervorm je een feit, omdat het je getalsmatig beter uitkomt. Je gebruikt je methode als bewijs van iets wat op zijn zachtst gezegd niet waar hoeft te zijn. Je bewijst er alleen je eigen stellingen mee. Je dicht Saunière kenmerken toe op basis van deze werkwijze, zonder dit met historische feiten te onderbouwen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou volgens internet was het een woensdag. En ook dat klopt weer perfect conform Sauniere zijn denkwijze: Beginletters W + D = 27 = zijn initialen F + B + S. Woensdag in zijn geheel opgeteld is het prachtige getal 88 en in V.M.-taal staat er: WO (=38 = dood)(tevens B x S =38) EN S.(auniere ?) DAG. (afscheid, tot ziens) En vanuit het Frans: MERCREDI:  EER M.(eester) CR.(histus) DIE (Engels voor sterf) of zelfs zaken als: CR.(istus) RED MEI, of CR. (en) i (iesu) RED ME.

En of dat allemaal nog niet genoeg is, spreekt de complete datum zelf ook boekdelen: 17-01-19-17.  Zowel een 17 aan het begin als aan het einde dus en die zijn dan gegroepeerd om de 1 en de 19, samen 20 = de T. van Theo of God. En men zou ook nog kunnen lezen: die twee 17's gegroepeerd om 1 x 19 = 19 = de S. van Sauniere natuurlijk. Kortom, het blijft voor mij absoluut zelfmoord, met een slechte of deels weer overgegeven dosis arsenicum op de zeer bewust gekozen woensdag 17 januari 1917.

Okay, ik geef het op Seshat. Leylijnen, de meest vreemde geografische patronen, gecodeerde en/of vervalste documenten, allemaal prima, maar vanuit de mens Sauniere zelf redeneren en zijn eigen systematiek volgen is waarlijk onnavolgbaar. Ik ben er al maanden uit, ik weet waar hij zijn gevonden schat opnieuw verstopt heeft. Mocht iemand het ooit mee willen opschrijven dan doen we dat en anders voor mij dit dossier closed en me weer bezighouden met een ander mysterie. Nu, weer even Coronavrij boodschappen doen voor wat ouderen om mij heen, is ook belangrijk natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

P.S. je wil niet weten hoeveel ¨historisch bewijs¨ er al ooit vervalst is. Als blijkbaar zelfs de datum van onwelwording van Sauniere nog niet eens onomstotelijk vaststaat met al die mensen die er getuige van waren en om hem heen stonden in zijn parochie...

Ha,ha, daar zou zelfs een complete Topic van te maken zijn van ¨vervalst historisch bewijs¨. Denk aan alle meesterkunstwerken die door ¨de experts¨ voor echt werden verklaard maar die door Meestervervalsers van Meegeren en Jansen werden gemaakt. Denk aan ¨de Speer¨ van Christus in een Berlijns museum, denk aan de dagboeken van Hitler die bijna voor echt door het leven waren gegaan, denk aan het werk van Lou de Jong dat later weer door anderen ernstig in twijfel werd getrokken en zo gaat het maar door. Zelfs over de eerste maanlanding is er nog geen consensus. Wat is het historisch bewijs van het bestaan van een God, of meerdere goden, of een hemel, of engelen, of kabouters, of Atlantis, of ook maar een complot, of al die historische heldenverhalen ?  Bill zei het al eens eerder treffend: de Winnaar schrijft de geschiedenis. Als we als brave burgers ergens goed in zijn dan is het om ons een rad voor ogen te laten draaien door de ¨zogenaamde deskundigen¨. Maar uiteindelijk gun ik iedereen graag zijn of haar geloof. Ik geef mijn visie, anderen weer de hunne en iedereen kan de eigen conclusies trekken en dat is nou net de essentie van zo'n forum als dit. Het is geen rechtszaak, het zijn slechts persoonlijke bevindingen, meningen en invalshoeken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, het zijn persoonlijke bevindingen, meningen en invalshoeken. 

Maar goed, historisch is Sauniere op 22 januari overleden.
Op 17 januari kreeg hij een hartaanval, alhoewel er ook gesproken wordt over 14 januari. 
Over de datum van een hartaanval kun je misschien nog twisten, maar een sterfdatum wordt vastgelegd. 

Wat natuurlijk ook een feit is, de 17e januari komt wel vaak terug in het mysterie.

17 januari als sterfdatum voor Marie de Negre

Op 17 januari 1128 werd de orde der tempeliers opgericht

De 17e januari is de datum van de droom van de schrijver van de Serpent Rouge

De 17e januari is de dag van diverse heiligen, waaronder die van Antonius.

En wat rechtstreeks uit ons mysterie zou kunnen komen is: 

Feest 17 januari & 11 juni & 29 oktober.

Roseline heette oorspronkelijk Jeanne de Villeneuve. Zij woonde op het kasteel d'Arc. Van jongs af aan wilde zij haar leven aan God toewijden en maakte daar thuis dus al een begin mee. Ze bad veel en probeerde goed te zijn voor de armen, wat de anderen op het kasteel niet altijd waardeerden. Zo schijnt ze eens met brood onderweg geweest te zijn naar arme mensen, toen zij staande werd gehouden met de vraag wat ze nu eigenlijk bij zich droeg. Toen ze liet zien wat ze bij zich droeg, bleken het rozen te zijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites